Sayangku semua

Friday 6 December 2013

Aku jatuh lagi

Bismillah.

Sobs. Tajuk kemain mengancam. Jatuh? Aku jatuh apa? Jatuh tangga? Jatuh katil? Jeng jeng jeng. The truth is AKU JATUH CINTA. Haha macam lawak je bila cakap jatuh cinta ni. takpe, takpe. tak payah risau.. aku tak mungkin stay dengan dia.

Yeah, cinta mungkin datang sesaat dan cinta mungkin sukar untuk dipadamkan. Mengapa? Hati kita, Allah yang pegang. Tapi, kes aku ni macam mana? boleh dikategorikan jatuh cinta eh? hehe kenapa mengarut sangat post aku ni?

Okeylah. To be honest... aku sebenarnya... err.. perlu ke cakap eh? macam tak perlu je. tapi nak buat macam mana. First time aku tengok dia pun hati aku dah macam apa je. Hati, kenapa kau mudah sangat cair. Grrr...

Awww, he's so handsome. Kenapa dia perlu ada dalam hidup aku? tak boleh ke kalau dia senyap-senyap je dok umah jangan keluar tunjuk muka? Argh! Mitcho! Dah lah muka tu dah macam Dujun. memang mintak pelempang sungguh! okay, okay. Jom kita tengok gambar dia.


{reaksi aku bila tengok dia}

Haish, susah betul bila hati dah suka. Bias aku yang lain habis dah lupa. Kyuhyun, Gikwang, Dujun and so on tu macam dah lenyap dalam hati aku. chewah. aku ingat bila tengok The Master's Sun tu bolehlah release stress aku tapi, makin tambahkan stress pulak. You know, benda-benda yang melibatkan hati ni memang sangat menyesakkan. Annoying.

Kekeke. Teringat pulak time aku sembang-sembang dengan kzen aku, Kak Ijan. Time ni aku tengah mengadu cakap yang kawan-kawan aku minat lelaki yang mata bulat je. So, aku sedih and she comforted me.

"Hey, guys with small eyes is cute lah. Macho also."

"That's what i'm thinking. But, kawan orang tak sporting. Dia cakap semua lelaki mata sepet ni, hodoh. Tak handsome. Macamlah handsome sangat orang yang mata bulat ni. blablabla."

Bila teringatkan semua tu, aku senyum pahit.

Bodoh. Memang bodoh. Tulah benda yang paling bodoh yang pernah aku buat. Minat benda yang mustahil jadi milik kita. Gilakan KPOP melebihi segalanya sampai benda lain pun terabai. Handsome tu... memanglah handsome. tapi, ingat sikit. jangan sampai kita puja dia pulak. Huhu T__T rasa macam kena tembak :'(

Ingatkan bila dah bertahun-tahun minat benda cenggini bolehlah luntur sikit minat tu. Tapi, makin kuat pulak :'( Susah sangat ke hati ni nak berubah?

Terkadang aku terfikir, bila hati aku ni dah macam ais yang kena jemur bawah cahaya matahari, mudah sangat cair... what if i create a gap means create a character yang boleh ajar aku untuk setia. Iyalah, bercinta tu memanglah tak pernah. Tapi hati ni, dah pernah cintakan banyak lelaki. haha. lawak gila dow ayat aku. Kesian laki aku nanti. haha.

So, dengan itu... i create a name yang mungkin dapat control myself for not liking or loving person that i can't have. Dan nama yang i create named UMAR. again, aku rasa nak gelak. So, as usual aku story benda ni kat mak aku, kzen aku, kawan aku, adik-adik aku. then, dengan susah payahnya, kzen aku, search all her Facebook's friend that named UMAR. atau boleh dikatakan, dia punya junior kat U. Pastu dia cakap,

"Nor, yang ni nama Umar. Tak handsome tapi baik."

"Orang bukan tengok pada rupa, orang tengok pada akhlaknya." gelak.

Sepupu aku cari UMAR yang kedua,

"Yang ni pulak blablabla."

"Haish, tak payah susah-susah cari. Jodoh ni akan datang pada masa yang sesuai. Orang baru Form 4, tak payahlah sibuk cari untuk orang. Dia sendiri pun belum jumpa lagi. Nak kenenkan orang pulak."

dia sengih. as usual.

"Orang letak Umar as a gap. Haa, gap. So, i will not looking for the other guy. haha."

dia just mengiakan kata-kata aku. 

Mak dia tengah kalut nak cari menantu untuk kzen aku ni... sampai aku pun terjebak sekali.

"Nor, Kak Ijan takde cerita ke dia minat kat sape?"

"Takde. Malam siket ah kalau dia nak cerita pun."

"Nor ada bf?" *cis, ayat yg digubah macam ni lew.*

"Ada, nama Umar." aku simpan gelak. *Mak cik tak marah sebab dia tahu aku bergurau.*

"Haishh, entah-entah Nor yang kahwin dulu daripada dia." dan sekali lagi, dia menunjukkan kerunsingannya. aku gelak.

Perjalanan hidup masih panjang. Tak rasa macam rugi ke kalau kawen awal-awal? macam yang pernah aku sembangkan dengan Aina.

"Aku rasa tak best lah kalau kahwin awal."

"Memang pun. Bayangkan, lepas SPM terus kahwin. kebebasan disekat, dow. nak buat itu tak boleh. nak buat ini tak boleh."

"tapi taknak lah lewat sangat." aduh. haha.

Haish, kenapa dah sampai masuk bab kahwin neh? Sangat mengarut tau post ni. Is it me? ke aku kena hack? haha. lulz. biasalah lepas gian dah lama tak menulis. Okey, key. proceed.

Hari tu, stori mori dengan kawan. About guys and their manners. Aiish, kalau diingatkan balik memang bengang gila. Meh nak cerita...

CERITA 1 :

Ada sorang akak ni. Dia dah tunggu laki tu lama. Sebab laki tu dah janji nak kahwin dengan dia. Kira, diorang ni tengah bertunang. Bayangkan, semua persiapan dah siap. Dengan hantaran, catering, baju apa semua dah siap. tapi kurang dua minggu daripada akad nikah, si lelaki hantar teks, 'kita takde jodoh. mungkin sampai kat sini je jodoh kita.'

and what the fish? Just by texts? Bukannya si lelaki nak call atau jumpa face to face dengan parents akak tu. dahlah without explanation. Akak tu sampai terfikir kenapa dan mengapa si lelaki tu buat macam tu. Tak cakap pun apa salah si akak ni tapi terus putus. Ah, seriously... kalau akak tu takde iman, memang boleh psikolah. 

sebulan lepas tu, tau-tau je lelaki tu kahwin dengan perempuan lain. memang tragis.

CERITA 2 :

Sorang akak jugak. Dalam proses nak kahwin. Tapi tiba-tiba si tunang call without salam and say 'Dah kahwin ni.' Ohoi, dah kahwin ni? kahwin dengan siapa? ofkos bukan dengan si akak tu tapi dengan orang lain. Sampai betul hati dia buat anak orang macam tu. dia ingat perempuan ni apa? kayu? memang takde perasaan betul.

CERITA 3 :

Kisah akak ni terjadi pada hari kenduri. dimana pada paginya majlis akad nikah dilangsungkan. Si lelaki tak muncul and that's it. Kenduri dijalankan tanpa pengantin lelaki. Kejam.

Ustaz aku pun pernah cakap. "Jangan percayakan lelaki melebihi 30%" Bukan ustazah yang bagi tips, tapi ustaz. Diulangi, ustaz. Ngerti?

As conclusion, hati kita ni milik Allah. Allah yang pegang. Kat hati segalanya bermula. Kalau baik hati tu, baiklah jasad. Kalau buruk hati tu, buruklah jasad. nak minat Kpop ke Jpop ke Hindustan ke. tak salah. Tapi ada batas-batasnya. Jangan sampai kita puja dia melebihi kita puja Allah. Aku tak point pada sesiapa tapi aku lebih kepada cakap pada diri sendiri.

Yang pasal kahwin tu, hehe. Nak bagi nasihat pun... aku pun bukan kahwin lagi. Tapi, carilah lelaki yang sesuai dan baik budi pekertinya. Wanita yang baik untuk lelaki yang baik kan? :) Kalau nak buat pilihan, jangan lupa solat istikharah. Dan satu lagi, jangan ingat lelaki boleh berubah disebabkan perempuan. Ini bukan novel. Ini bukan drama korea/hindustan. They change because they realise. Bukan they change because of us. Bukan senang nak ubah lelaki cik kak oi. 

Makin lama aku menaip, makin panjang pulak ceritanya. Okey, i'm done. Dah macam doktor cinta pun ada bila menaip ni. Okaylah, Assalamualaikum. :)


{selingan}


// kepada Kak Ijan : cepat-cepatlah cari pasangan. Tak sabar nak jadi pengapit ni. Ingat tau janji kita. I'm your PA and your husband's PA is mine. Haha. :P

No comments:

Post a Comment