Sayangku semua

Wednesday 14 August 2013

Al-kisah

Assalamualaikum. Hye ebelibadi!

Selamat berhari raya! So how was your raya? Is it ohsem or just a disaster? Haha.

Hupdate aku kali ni bukan nak cerita pasal raya tapi pasal ehhh jap.. Kejadian tu berlaku hari first raya. So, memang entry ni terpaksa jadi entry raya.

Masa first raya hari tu, my beloved cousin datang rumah. Dia panjat tangga and terus menuju ke bilik aku. Choii, aku dah kata bilik aku tu bersepah dia nak masuk jugak!

The moment when she saw my nametag yang bertulis 'Izzati, exco ---' memang dia menjerit habis. Dia cakap,

 "Nur, mung exco ---?"

"Ho, bakpo nyoh?"
 aku rasa aku dah pernah cakap kat dia pasal ni. Aku buat muka.

"Macamana ustazah buat tapisan ni? Nipis gila! Ada ke patut pilih orang yang gila k-pop jadi exco!"
This part memang pergh menusuk kalbu.

"Hoi, loni kurey doh!"
ofkos lah aku defend diri aku!

"Dengey novel nya lagi!"
still nak blame aku. Huaaaa T.T

"Itu dulu lah! Tahun ni beli dua je! Takdop duitttt!"
Suasana sunyi seketika.

"Hmmm, yalah. Yalah. Manusia boleh berubah."
And this statement buat aku tarik nafas lega. Huaaaa T..T




Rak yang berkunci tak muat, sebab tu aku letak kat rak yang ni. Itu yang sampai terkantoi, tu. Huhu.

Anyway, memang betullah manusia ni boleh berubah. 
Yang baik boleh jadi jahat dan yang jahat boleh berubah jadi baik.
Aku tak nafikan yang novel ni semua banyak yang tak berfaedah. And novel just buat kita jadi kuat berangan and like it not us. Bhahaha. Tapi, ada certain-certain novel tu banyak memberi pengajaran tau?

Contoh?

Ofkoslah novel tulisan HLOVATE.

dan lagi satu,

novel tulisan MELUR JELITA.

kedua-dua penulis ni cuba menerapkan unsur Islam melalui cerita yang sangat OHSEM. Basicly, diorang bukan buat cerita yang hero/heroin nya totally baik. tapi, orang yang BERUBAH menjadi baik.

Eh, dah macam promote novel pulak. Tapi, serius! Novel diorang memang OHSEM, DAEBAK dan TERBAIK lah aku cakap kau!

Kalau tak percaya, trylah baca. Hehe ^^

// then, i guess entry ni cukup sampai kat sini. Yang mana baik tu ambik, yang mana buruk tu tohok llaut llalu deh? Hihihi. May Allah bless you. <3

No comments:

Post a Comment