Sayangku semua

Thursday 7 February 2013

Down

Assalamualaikum w.b.t

Down. Down. Down. Errrrrrrrrgggggggghhhhhhhh. Rasa macam nak ambil surat keluar sekolah dengan mudir then duduk rumah goyang kaki atau cari kerja terus. K, k. Bertenang. bertenang. tarik nafas, hembus. tarik, hembus. tarik, hembus. tarik, hembus. TAKBIR!

Sebab-sebab down yang aku rasai lagi aku 'nikmati'

-sebab pertama!
pertukaran kelas yang berkuatkuasa sejak kelmarin. memang lah kalau nak tukar kelas tu perkara yang baik molek lagi hasanah. tapi suasana dalam kelas tu otomatik berubah bila Basyi, Mirah and Aisyah lompat kelas. Ya Allah, tetiba je tekanan datang. Like i just said,

There's no more "sarangbagge nan molla I want you, only you"
There's no more El, Abang Zain, Abang Hadi, Zehra, Ikram...
There's no more "Habis segelas, senyum-senyum."
 -sebab kedua!
khabar angin yang mengatakan bahawa Farah nak pindah pergi MRSM. yang ni lagi lah rasa down. Petang tadi, Farah kata yang pendaftaran untuk masuk MRSM hari rabu ni. So, aku nak doa banyak-banyak mogamoga hati Farah tertutup terus untuk pindah. Stay ajelah Farah. Bila kau pergi sana, ukhuwwah kita mungkin akan jadi lain. ilmu kita dengan ilmu orang kat sana pun lain.

Keistimewaan sekolah agama ni banyak tau Farah? Kalau kau pindah. There's no SMU. Bila takde SMU, kau tak dapat sijil. Bila tak dapat sijil, kau kena ambil kursus kahwin. Haaa, konklusinya.. kau kena stay!

k, k, k. Inaf (enough) dah rasanya aku membebel kat sini. Lagi banyak perkataan yang keluar, lagi banyak rasa down aku ni. Ikut kan hati, nak aje aku nangis puas-puas. tapi, aku yakin bila aku nangis takdir Allah tetap takkan berubah. cuma aku berdoa dan berharap sangat-sangat supaya Farah stay. Kau dah cipta nama kat MMP, sayang. Banyak jawatan yang kau dah pegang. Kau tak rasa sayang? Lepas segala penat lelah kau, takkan kau lepaskan semua jawatan kau macam tu aje.

 Hmm, dah lah. Apa-apa pun keputusan kau, InsyaAllah aku akan terima dengan hati yang separuh terbuka.

No comments:

Post a Comment