Sayangku semua

Friday 25 January 2013

AKU MAHU BERUBAH

Assalamualaikum.

Tajuk macam apa ntah. tapi insyaAllah dalam masa terdekat ni sahabat-sahabat aku akan tengok aku berubah. masa aku tak dapat nak tentukan bila. tapi InsyaAllah aku akan berubah.

Kenapa mahu berubah?
Kenapa aku mahu berubah tu, biar aku dan Allah sahaja yang tahu. Doakan aku supaya nekad aku untuk berubah ni tercapai. Usia makin meningkat dan kita seharusnya menjadi lebih matang. Dan sebagai pemimpin, orang akan tengok macamana perangai kita. aku tak nak disebabkan aku, nama dakwah tu tercalar. Contoh,

"Awak, pakailah stokin. Kakikan aurat."
"Wallawei! Dia pun tak pakai stokin, suruh orang pakai pulak!"
Itu contoh aje tau! Jangan salah faham pulak! Aku bukannya kata yang aku ni alim sangat. cuma, pakai stokin tu memang dah jadi tabiat aku bila keluar rumah atau pergi mana-mana tempat yang ada lelaki ajnabi. Faham? Haa, camtu lah lebih kurang.

Bila jadi pengawas ni, memang banyak dugaan datang. Dibenci tu memang wajib masuk list laaa. Diumpat. Dikeji. Dihina. dan bermacam di lagi sampai aku pun tak sanggup nak type kat sini. Mula-mula tu memanglah rasa down, tapi bila dah lama-lama ni.. aku dah terbiasa. Sebab aku fikir, ujian yang Rasulullah hadapi lagi perit kalau nak dibandingkan dengan aku. Kannnnn?

Sedangkan nabi pun dibenci, inikan pulak manusia biasa yang lemah lagi tak berdaya macam aku ni. Kannnn?

"Rakyat adalah cermin kepada pemimpinnya."
Pernah dengar ayat tu? Hmmm, aku pun lupa aku dengar kat mana ayat ni. Takpelah. Change to a good person is not a crime, right?

Rasanya, aku dah speechless tak tahu nak cakap apa dah ni. Hmmm, aku berhenti kat sini ajelah ya? Kbye <3 Assalamualaikum. :)

*takde kaitan langsung dengan tajuk*

P/s : Doakan aku untuk berubah ye?


4 comments:

  1. Semoga perubahan yg akan dikau hadapi adalah ke arah yg lebih baik dan diredhai Allah :)

    Aku saye mg. Bia aku budok biaso, mg dhobitoh pun, aku ttp saye mg.

    Aku hrp kalu mg beruboh pun, walau drastik staro mano perubahan tu, aku tk akan sero jauh hati. In shaa Allah. Hwaiting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. K, k. Tengkiu. Tengkiu. I lap u too. :)

      Delete
  2. insyaALLAH .. asalkan kite ade niat utk berubah .. tpi , u must remember satu perubahan tu slalunya akan disusuli dgn berbagai ujian .. kne laa sabar hadapi ujian tersebut .. hehe ^^

    ReplyDelete